Wednesday, May 31, 2006

Kom i hu

Min hukommelse mager sig løjerligt. Jeg er god til at huske omstændigheder og kropslige sansninger, men ikke nøjagtig hvad der bringer dem omkring.

Studiemæssigt kan det være meget praktisk at vide at jeg skal søge efter informationerne øverst på venstre side i bogen med det lilla omslag. Det er temmelig upraktisk når den bog har mange sider, og jeg ikke kan huske hvad jeg præcist leder efter, andet end at det er vigtigt at det bliver tjekket i.f.t. det argument jeg forsøger at skrue sammen.

Det er for så vidt også praktisk på jobbet når jeg kan huske at denne paragraf er forskellig fra hin paragraf, fordi de juridiske spidsfindigheder fik den konsekvens at jeg måtte tæske rundt på etagerne til forskellige kontorer sidst. Men det er irriterende upraktisk ikke at kunne huske hvori forskellen præcist består, når nu tolkningen af loven står og falder med den eksakte ordlyd.

Til gengæld er det bare, når jeg husker fornemmelsen af knæ der ekser under kroppen, arme der rækker frem efter noget at støtte sig til, hænder der glider over væggen, fingerspidser der rammer overgangen til kaklerne og hvordan følelsen af greb kun varede samme splitsekund som erkendelsen af at det slet, slet ikke var nok til at forblive oprejst.

No comments: