Monday, April 24, 2006

Just another manic Monday

Jeg stod faktisk bare og passede mig selv, som jeg ventede på at krydse ved grønt. Det ved jeg helt bestemt for jeg brugte stort set al energien på at kontrollere min irritation over en genstridig kontaktlinse i det højre øje. Måske blinkede jeg lidt for meget - eller måske han bare manglede nogen at tale med, ihvertfald forventede den ældre herre med tophue tydeligvis et svar da han temmelig højt sagde til mig: Pia Kjærsgaard slikker røven på kapitalen!

Jeg tror jeg skuffede fælt da jeg kun fik sagt: Ah hva?! Så efter han havde mumlet: Det er lort i karry... gentog han sin første sætning, denne gang i hvad der må karakteriseres som et brøl, og med tydelig sydsjællandsk dobbelttræk på vokalerne, for ligesom at understrege sin pointe: Pia Kjærsgaa-aard slikke-er røven på kapita-alen.

Jeg vidste virkelig ikke hverken hvad dét skulle hjælpe, eller hvad jeg skulle mene om sådan et udsagn, så jeg fik bare pippet et tøvende, uforpligtende: Javel...

Han rystede på hovedet af mig da vores veje skiltes. Han rystede på hovedet af mig!?

No comments: