Saturday, April 15, 2006

Deadline

Jeg har haft tømmermænd. Jeg har lavet et rigtigt aftensmåltid m. kartofler, sovs, kød og grøntsager. Jeg har sludret med folk jeg ikke har set længe. Jeg har skrevet et par mails der var overdue. Jeg har tilbragt tid med familien. Jeg har strikket. Jeg har taget opvasken. Jeg har skiftet sengetøj. Jeg har ryddet op. Jeg har vasket et par maskinfulde tøj og alt det jeg har haft liggende til håndvask i evigheder. Jeg har vandet potteplanterne.

Jeg er begyndt at læse, og har derefter skimmet og pletlæst et par bøger som jeg burde have været igennem forlængst - kan med nu med sindsro og ren samvittighed sige at British-goth krimi, med et tvist af lesbian lovestory ikke er min deal.

Jeg har funderet over tragiske kærlighedssange. Cat Stevens tager prisen for den absolut sjoveste med I love my Dog. Tindersticks river stadig hjertet ud af brystet på mig når jeg virkelig lytter efter. Annie Lennox har med Bare begået det mest helstøbte album om sagen.

Jeg har filet negle og lagt neglelak - uagtet hvad man skulle tro er det aktiviteter man skal tage sig tid til, hvis man ikke bryder sig om at forekomme indolent og uopdragen i det offentlige rum.
Jeg tror jeg har opbrugt min kvote af overspringshandlinger.

2 comments:

Claus Dahl said...

Der er ingen kvote.
(altså: Der er altid flere i skuffen)

Terse said...

Ja - det har jeg så også opdaget

*suk*