Wednesday, February 08, 2006

Klæder skaber folk

Jeg mangler en underkjole. Den jeg har er ved at være slidt op. Det er en arvesag fra min salig mormor og by the looks of it sandsynligvis fra før krigen. Den er præcis som en underkjole skal være: dybt udringet m. spaghettistropper, kort m. diskrete blonder, af blødt, stærkt stof med fine, fine sømme og så sidder den som støbt og gør dét perfekt som en underkjole skal; være ulastelig usynlig under kjolen. Alle kjoler, uagtet snit og stof.

Nu mangler jeg en ny. Sømmene er ved at skride helt ud, hvor de ikke allerede er gået, og stoffet er så tyndslidt at de ikke kan syes op igen. Internettet er ikke til megen hjælp.

Alle moderne underkjoler der findes, er tilsyneladende fabrikeret med et formål som er den perfekte underkjoles antitese. De er blondehelveder i afskyelige kulører og/eller douce og mauve nuancer, med sløjfer og hægter og bindebånd af uhyrlige dimensioner. Antageligvis er det meningen at de skal ses og ved synet opfordre til at blive pillet af af kroppen. Det skal vel forestille sexet lingeri.

Problemet er at jeg ikke mangler sexet lingeri. Jeg mangler fornuftigt undertøj. Praktisk og diskret. ...Et eller andet sted på Frederiksberg må der vel ligge en butik der forhandler den slags mormorgarments.

No comments: