Sunday, January 08, 2006

Sublimér

På en dag hvor man må smide håndklæddet i ringen og erkende at det ikke er muligt at skrive 14 siders holdbart akademisk materiale på 2½ døgn, når man faktisk ikke rigtig ved hvad man skal skrive, er jeg svært selvtilfreds med at kunne improvisere en lækker pastaret på 15 minutter af de sørgelige rester af det eneste nettoraid der har fundet sted mellem julehjemkomst og dags dato:
  • Pasta koges al dente
  • To tomater skæres i stykker og koges op et minuts tid med en rest fløde
  • To teskefulde grøn pesto tilsættes sammen med chili og spidskommen
  • Smages til med salt og peber.
  • Blandes med pastaen & en lime sqeezes henover
  • Serveres med rigelig friskrevet parmesan
Og holde opvasken af køkkentøj nede på:
  • en gryde
  • en kniv
  • et spækbræt
  • en dyb tallerken
  • en ske
  • et rivejern
- Det muligt at jeg i skriveblokeringens hysteri føler mig som en akademisk fiasko af rang, men fand'me om jeg går sulten i seng. Jeg styrer i et køkken og damn it jeg holder det propert!

...Mine punktopstillinger holder også totalt.

2 comments:

Anonymous said...

Glæder mig til at gatecrashe dig en skønne dag :-)

Terse said...

Du skal være velkommen - jeg holder af at have gæster :o)