Thursday, May 26, 2011

Tag den, din tøjte

Jeg drømmer endnu. Og det pisser mig seriøst af! Det er jo løgn og latin. Det er ikke virkeligt. Det er reminiscenser af noget som aldrig fandtes andre steder end i mit hoved. Og jeg fungerer ad helvede til uden min gode nattesøvn. Og jeg har noget der ligner et voksenliv at passe. Med fuldtidsarbejde og gældsposter og forpligtelser. Så det kunne være ret dejligt hvis det gad holde op. Jeg har bare ikke kendt nogen kur. Indtil nu, altså.

Det er ikke fordi jeg nogensinde har set så meget som et eneste lillebitte klip af Oprahs talkshow. Jeg har naturligvis på en ufokuseret måde været opmærksom på at det fandtes, men altså - det er slet ikke gået op for mig præcis hvor stor en betydning hun og showet har haft. Indtil jeg faldt over Mighty Girl og hendes Oprah Gratitude Project. Det er stort set kun virkelig gode one liners der tilskrives Oprah. Ja ja - gu er det da klicheer, bevares. Men med fynd, klem, panache og præcision. Og der er særligt en jeg vil messe for mig selv til jeg falder i søvn:
If a man wants you, nothing can keep him away. If he doesn't, nothing can make him stay.  
Jeg føler mig overbevist om, at det nok skal sætte den lille, længselsfulde bitch af en teenager der hærger i min underbevidsthed, til vægs. Så jeg kan sove godt og drømme behageligt.

No comments: