Monday, December 19, 2005

Opdagelser

Når man i længere tid ignorerer kroppens basale behov for søvn, mad og hvile tikker regningen ind på et tidspunkt.

Vel forsynet med køkkenrulle, hovedpinepiller, hostestillende håndkøbsmedicin, dubiøse naturlægemidler, varme sokker, halstørklæde og drops & halspastiller i bredt sortiment, hengiver jeg mig til kroppens hævn i form af tilstoppede luftveje, røde øjne, løbende næse, ru hals, ømme muskler, hovedpine, træthed, generel utilpashed og den der særlige varme på mørke øjenlåg.

Og jeg kan ikke smage en skid og noterer mig, at konsistensen på føden pludselig bliver altafgørende når appetitløsheden trods alt skal overvindes:
  • Ost har en klam konsistens.
  • Æbler er bare rigtig mærkelige i munden.
  • Gulerødder knaser for meget.
Tilgengæld:
  • Makrel i tomat på rugbrød giver et interessant spil af gumlen på trådhed af makrellen og sejt flydende tomat med bund i rugbrødet.
  • Den gode appelsin har en perfekt balance mellem blødhed, saftighed og tyggelighed.
  • Kærnemælk ligger godt fyldigt rundt i munden.
...På trods af nye sanselige erfaringer udi det kulinariske, ville jeg dog foretrække snotfri slimhinder.

No comments: